Det kommande världsmästerskapet i ishockey, som hålls i Stockholm mellan den 9 och 25 maj 2025, får två nya officiella partners. Sportbladet, Sveriges största sportmediehus, kommer att ansvara för den redaktionella bevakningen och samarbeta kreativt med turneringsorganisationen.
Isabelle Redving, ansvarig för partnerskap på Sportbladet, säger:
– Vi är väldigt glada över att vara mediepartner till ett av årets största idrottsevenemang. Vår ambition är att komma ännu närmare hockeyn och fansen och skapa journalistik och innehåll som både engagerar och berör.
Creative Technology, en ledande aktör inom tekniska helhetslösningar, får uppdraget att leverera tekniken till flera av VM-evenemangets produktioner och supporterupplevelser. Magnus Löndén, VD för Creative Technology Sverige, kommenterar:
– Vi är både glada, stolta och ödmjuka inför uppdraget och förtroendet vi fått att vara en del av ett globalt mästerskap på hemmaplan. Vår roll blir att se till att upplevelsen är sömlös, engagerande och oförglömlig – för både publik på plats och tittare över hela världen.
Arrangörerna för 2025 IIHF Ishockey-VM ser fram emot att dessa partnerskap ska bidra till en högkvalitativ upplevelse för deltagare och åskådare.
Andra officiella partners är bland annat Nocco, Lidl, Stockholm stad och Avicii Arena, enligt uppgifter från 2025 IIHF World Championship.
Detta är ett AI-generarat sammandrag. Ta del av hela nyheten här: 2025 Iihf World Championship