Mitt under pågående modeveckor arrangerade Arlanda en modevisning i Terminal 5 där flygplatsens Marknadsplats stod i centrum, uppger Swedavia i ett pressmeddelande. Rörligt pressmaterial från visningen finns tillgängligt via Swedavias mediearkiv.
Bland medverkande fanns Newhouse, & Other Stories, GANT, J.Lindeberg, Aera Fashion, Illums Bolighus, Fredmans, Chimi och Syster P. Visningen mötte höstlovsresenärer i terminalen, enligt Swedavia.
Marknadsplatsen började etableras 2023 och stod klar under försommaren 2025 med ett 40-tal restauranger och butiker på cirka 11 000 kvadratmeter. Den utsågs hösten 2025 till ”Årets kommersiella yta” av branschorganisationen NCSC, enligt Swedavia.
– Vilken otrolig dag vi har haft här på Arlanda tillsammans med våra retailaktörer. Mycket skratt, glädje och uppskattade kommentarer från resenärer som passerat förbi och fått ta del av det stora utbud av mode som har vuxit fram här i Terminal 5. Vår vision med den nya Marknadsplatsen har varit att göra shoppingen till en upplevelse med oväntade inslag. Här ska finnas ett brett utbud av butiker med en bred prisbild som tillgodoser många olika behov och det tycker jag att vi har lyckats visa att vi lever upp till utifrån vad vi har sett här på catwalken i dag, säger Charlotte Ljunggren, direktör marknad och försäljning på Swedavia, i ett pressmeddelande.
Detta är en AI-genererad artikel.
