Region Gotland genomför servicemätning för att förbättra medborgarservice

Hem & familj Lokalt

Region Gotland inleder idag en servicemätning som sträcker sig fram till den 16 maj. Syftet med mätningen är att samla in medborgarnas feedback kring deras upplevelser av regionens service. Om du kontaktar regionen i ett serviceärende kan du få möjlighet att besvara en enkät om din erfarenhet.

– Servicemätningen hjälper oss att fånga upp medborgarnas upplevelser och behov, vilket är avgörande för vårt arbete med att förbättra servicen och kvaliteten i våra verksamheter, säger Lisa Tunegård, kvalitetsstrateg på regionstyrelseförvaltningen.

Under mätperioden kan kontakter via telefon eller e-post följas upp med en enkät som skickas via sms eller e-post. Region Gotland erbjuder flera kontaktvägar, inklusive telefon, e-post, personliga möten och digitala tjänster. Totalt deltar 100 kommuner i servicemätningen, vilket gör medborgarnas svar särskilt viktiga för utvecklingen av regionens verksamheter.

Genom att delta i mätningen kan du bidra till att forma framtidens service på Gotland.


Detta är ett AI-generarat sammandrag. Ta del av hela nyheten här: Region Gotland

Tagged