Protos lanserar målet att bli Sveriges ledande butikspartner inom kött och chark. Med varumärkena Smak av Gotland och Smak av Svea ska erbjudandet kompletteras med rådgivning, utbildning och konsultativa tjänster för att stärka försäljning och lönsamhet, uppger bolaget i pressmeddelandet på Mynewsdesk.
– Vi upplever idag kompetensbrist i varierande grad hos våra kunder där kunskap om råvarorna, butiksdrift, lönsamhet och kundupplevelse har stor potential att utvecklas. Vi ser en möjlighet att vara en del av lösningen eftersom vi har många års erfarenhet av att utveckla kött- och charkhyllor i butik, säger William Eklund, kommersiell chef på Protos, i pressmeddelandet.
Samarbetet med ICA Maxi Visby omfattar sortimentsanalys, lokalanpassad kommunikation och personalutbildning för att stärka butikens konkurrenskraft och lokala förankring, enligt pressmeddelandet.
– Vi är väldigt nöjda med det här samarbetet som har lett till ökad kundnöjdhet, ökad försäljning och större lönsamhet, säger Joakim Larsson, butikschef på ICA Maxi Visby, i pressmeddelandet.
Protos rekryterar också ICA-profilen Patrik Hagberg till ny försäljningschef. Bolaget vill dessutom öka försäljningen av KRAV-märkta produkter, utveckla nya varor med lägre klimatavtryck och bredda sin geografiska närvaro, enligt pressmeddelandet.
– Protos har starka varumärken och djup branschkunskap från gård till butik. Genom att kombinera vårt sortiment med tjänster och verktyg för att öka butikens lönsamhet skapar vi ett helhetserbjudande som gör verklig skillnad för våra kunder. Vi vill bli butikens naturliga partner i alla frågor som rör avdelningarna kött och chark, säger Patrik Hagberg, försäljningschef på Protos, i pressmeddelandet.
Detta är en AI-genererad artikel.