GotlandsHem lanserar AI-chattboten Bosse för service dygnet runt

Ekonomi & näringsliv Lokalt

Bosse är tränad på innehåll från GotlandsHems webbplats och uppladdade dokument och kan svara på frågor om bland annat andrahandsuthyrning, inflyttning och kontaktvägar. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt, uppger GotlandsHem i ett pressmeddelande via TT.

– Bosse finns tillgänglig både på vår hemsida och i den boendeapp som lanserades i våras för våra hyresgäster, säger Yvette Swartling, kommunikatör på GotlandsHem, i ett pressmeddelande via TT.

Företaget betonar att personliga ärenden och mer avancerade frågor fortsatt hanteras av kundservice. Bosse ska fungera som ett komplement och frigöra tid för mer komplexa ärenden, enligt pressmeddelandet.

– Absolut! Det kommer fortfarande vara fullt möjligt att kontakta GotlandsHems kundservice, säger Yvette Swartling, kommunikatör på GotlandsHem, i ett pressmeddelande via TT.

– Vi ser gärna den här funktionen som en nyanställd kollega – ännu inte helt erfaren men med stor potential att utvecklas. Ju fler frågor Bosse får, desto bättre blir han på att ge relevanta och hjälpsamma svar, säger Yvette Swartling, kommunikatör på GotlandsHem, i ett pressmeddelande via TT.

GotlandsHem är Gotlands allmännyttiga bostadsbolag och helägt av Region Gotland. Bolaget förvaltar drygt 4 500 hyreslägenheter, enligt företaget.


Detta är en AI-genererad artikel.

Tagged